top of page

VİYANA VALSİ


Yazarı: Vivien SHOTWELL

Yayınevi: Nemesis Kitap

Yayın tarihi: 1. baskı/Nisan 2014

Özgün adı: Vienna Nocturne

Çeviri: Eda Tevrizci

"Onlar için dünya üzerinde buluşabilecekleri tek yer, Mozart'ın, Anna söylesin diye yazdığı aryalardır."

Kitabın konusunu anlatacak olursak (ki ben kitapların konusunu anlatmayı sevmem) Anna'nın Mozart'la nasıl tanıştığını, nasıl aşık olduğunu, nasıl zorunlu evlilik yaptığını, nasıl hamile kaldığını ve sahne hayatını anlatıyor. Yani biraz yaşam öyküsü ama bir biyografi değil!

Ana karakter Anna, tam adıyla Anna Selina STORACE ama kitapta 'Anna' olarak geçiyor. Daha sonrasında annesi, abisi, Benucci, boşandığı eşi, sahne arkadaşları ve tabii ki Mozart...

Kitabın kapağındaki yazıyı ilk okuduğumda Anna ve Mozart'ın hayali karakterler olduğunu sanmıştım. Ama kitabı okudukça kafamda bir soru işareti oluştu. Böyle bir aşkın olup olmadığını araştırdığımda var olduğunu zannettiklerini (çünkü tam olarak kesin olup olmadığını anlamadım) okudum. Ve bir tuhaflık vardı. 'Anna' olarak değil 'Nancy' olarak sonuç çıktı. Kafam karıştı. -.-

İşte kitap Anna'yla Mozart'ın aşkını anlatıyor. Bi' çıt aşk romanı...

Çevirisi, olay örgüsü, karakterler, akıcı ve okunması çok rahattı. Yine de bir parça eksik

olduğunu hissediyorum. Nedenini bilmiyorum.

Kitabı özellikle Mozart'ın bestelerinden biriyle okumalısınız. Çünkü kitapta Mozart'ın bestelerini betimlerken ne kadar haklı olduğunu göreceksiniz.

Kitap güzel. "Çok" kelimesinin uygun olup olmadığını, oraya koyup koymayacağımı bilemiyorum.

Yine de en sevdiğim kitapların arasında değil ama sevdiklerimin arasında hatta ikisinin arasında. Bakın ne tarafa koyacağıma bile karar veremiyorum. Bu demek oluyor ki kitabı sevdim...

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Henüz etiket yok.
Follow Us
  • Instagram Social Icon
bottom of page